آیفون تصویری
نوشته شده توسط : نمایندگی مجاز کوماکس ایران


دستگاه هایی که در نصب یک سیستم آیفون تصویری به کار می رود شامل پنل درب منزل و گوشی تصویری داخل واحد ، منبع تغذیه و درب بازکن می باشد و این سیستم از چهار مدار تشکیل می شود که عبارت است از : مدار زنگ ، مدار مکالمه ، مدار درب بازکن ، دوربین مدار بسته

پنل درب بازکن

دارای دوربین قابل تنظیم ، سوئیچر داخلی ، ترمینال برای متصل کردن سیم ها به هم و شاسی زنگ می باشد . زاویه دید در پنل های طبقاتی 68 درجه افقی و 55 درجه عمودی است و همچنین در پنل ها تک واحدی افقی 75 درجه و 55 درجه عمودی است . این پنل دارای یک دوربین و شستی زنگ می باشد که به تعداد واحدهای هر ساختمان ، به ازای هر واحد چهار سیم قرمز ، آبی ، زرد و سفید می باشد . (آیفون های تصویری که دارای سوئیچینگ داخلی می باشند) برای آیفون های تصویری دو واحدی دو دسته سیم چهار تایی به رنگهای فوق وجود دارد . آیفون هایی که دارای سویچینگ خارجی می باشند فقط دارای یک یا دو دسته سیم چهارتایی هستند که به دستگاه سویچینگ وصل شده و از خروجی ان به سایر مانیتور ها اتصال داده می شود . به غیر از این سیم ها دو سیم دیگر به رنگ آبی و قرمز برای اتصال به منبع تغذیه دی سی وجود دارد و دو دو سیم دیگر به رنگ سیاه برای اتصال به منبع تغذیه 12v ac و قفل درب بازکن می باشد . ولتاژ در برق شهر بوسیله ترانسفورمر تا 17 ولت کاهش می یابد که جهت راه افتادن و روشن شدن قفل و لامپ های پشت پنل درب بازکن استفاده می شود . برای تغذیه پنل درب بازکن این ولتاژ بوسیله پل دیود و خازن به ولتاژ DC تبدیل می گردد و بوسیله مدار تثبیت کننده ولتاژ ، 13.5 ولت ثابت می ماند . اگر نوسان برق در ولتاژ ورودی به آیفون تصویری زیاد باشد ترانس ، فیوز و خازن و دیودها می سوزد و سیستم از کار می افتد .



مانیتور داخل واحد

اجزای تشکیل دهنده یک دربازکن تصویری شامل دکمه برای مکالمه داخلی ، لامپ یا دیود ال ای دی ، دکمه نمایش تصویر ، شستی درب بازکن ، بلندگوی پخش زنگ ، دهنی و گوشی
جهت نصب و استفاده از آیفون تصویری  نیاز به برق 220 ولت متناوب می باشد که با اتصال دو شاخه به برق که در پشت دستگاه وجود دارد ، به پریزی که در نزدیکی آن قرار دارد ، مانیتور وارد مدار آیفون می شود . علاوه بر آن چهار سیم به رنگهای قرمز ، آبی ، زرد و سفید نیز وجود دارد که با رعایت رنگ باید به سیم های پشت پنل جلو درب وصل شوند . آیفون تصویری اغلب دارای سه شستی هستند که بر روی صفحه ی آن تعبیه گردیده است یکی از این شستی ها برای درب بازکن و دیگری برای دیدن تصویر دوربین بدون نیاز به برداشتن گوشی و سومین دکمه نیز جهت ارتباط داخلی به دیگر آیفون ها می باشد . بعضی از انواع آیفون تصویری دارای حافظه ضبط تصویر مراجعه کننده می باشند .

منبع تغذیه

این قطعه شامل دو ترمینال برای برق ورودی 220 ولت متناوب و چهار ترمینال خروجی که دو تا از آن ها برق 12 ولت مستقیم جهت مدار مکالمه و تصویر است و دو تای دیگر آن برق 12 ولت جریان متناوب می باشد که جهت قفل درب بازکن مورد استفاده قرار می گیرد . ولتاژ برق شهر توسط ترانسفومر ، پل دیود و خازن مربوطه به ولتاژ دی سی تبدیل می شود . آی سی سوئیچینگ پالسهایی تولید می کند که توسط ترانزیستور ماس فت تقویت شده سپس توسط ترانسفورمر ولتاژ آن کاهش پیدا می کند . نمونه ولتاژ خروجی توسط آی سی اپتوکوپلر به آی سی سوئیچینگ داده می شود تا متناسب با آن پالسهای را طوری تولید کند که ولتاژ خروجی در مقدار 14 ولت ثابت باقی بماند . اگر در اثر نوسان برق ولتاژ ورودی افزایش یابد به ترتیب فیوز ، وریستور ، دیودهای پل و خازن و در نهایت ممکن است باعث سوختن ترانزیستور و آی سی سوئیچینگ شود .





:: برچسب‌ها: آیفون تصویری , آیفون تصویری کوماکس , آیفون تصویری کره ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: